نمک اپسوم برای درمان نقرس

درمان نقرس

نقرس چيست؟

بیماری نقرس نوعی بیماری التهابی است که بیشتر در ناحیه مفاصل اتفاق می افتد و آن ها را درگیر میکند.نقرس می تواند در قسمت های مختلف بدن از جمله گوش، مفاصل کوچک در دست، مچ دست و پا و زانو بروز پیدا کند.در این بیماری درد حاد و تورم باعث آزار بیمار می شود.در این مطلب قصد داریم با ارائه راهکارهای خانگی به تسکین درد های ناشی از این بیماری بپردازیم.نمک اپسوم برای درمان نقرس

علت بيماري نقرس

علت دقیق این بیماری ناشناخته است، اما مقدار بالای اسید اوریک در بدن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری محسوب می شود. اما برخی علل مانند ژنتیک، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد پروتئین مانند گوشت و استرس بیش از حد برای ابتلا به این بیماری ذکر شده اند نقرس با انواع بیماری ها مانند :فشار خون بالا، دیابت، وسنگ کلیه های اسید اوریک مرتبط بوده به همین دلیل  درمان پزشکی آن بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر درمان های شیمیایی برخی درمان های خانگی  وجود دارد که می توان به بهبود بیماری و تسکین دردها کمک کنند.

مصرف غذاهای گوشتی در سال های اخیر با افزایش جگرکی های خیابانی در سطح ایران همراه بوده و این امر شمار افراد مبتلا به بیماری مردافکن نقرس را چندین برابر کرده است . این بیماری غالبا انگشت شست یکی یا هر دو پای بیمار را درگیر کرده و حرکت فرد را بطور جدی تحت تاثیر خود قرار می دهد .

نمک اپسوم برای درمان نقرس

برای درمان ناراحتی های ناشی از این بیماری یک راه حل بسیار ساده با مصرف نمک اپسوم برای درمان نقرس پیشنهاد می شود. شما میتوانید چند قاشق غذا خوری نمک اپسوم را به آب گرم اضافه کرده و پای خود را از قوزک به پایین و یا نواحی که سفت و متورم شده است در آن قرار دهید.

منیزیم سولفات به سرعت از طریق پوست بدن به قسمت متورم و آسیب دیده نفوذ میکند و موجب کاهش درد و التهاب درد ناشی از نقرس و مفاصل میگردد.

درمان نقرس

یکی از خواص عالی این نمک درمان یا تسکین درد عضلات قسمت‌های مختلف بدن است و برای درمان انواع بیماری‌های التهابی مانند لوپوس، نقرس و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. تنها کافی است مدت زمان کوتاهی از این نمک استفاده کنید و تغییرات آن را به چشم ببینید. در دوران بارداری زیر نظر پزشک این نوع حمام توصیه می‌شود.

خريد نمك اپسوم

با ثبت سفارش از طریق فروشگاه اپسوم از تخفیفات ویژه بهره مند شوید.ارسال به تمام نقاط كشور

تومان75000اطلاعات بیشتر

1 پاسخ دادن

بازتاب‌ها و دنبالک‌ها

  1. […] بخوانید: درمان نقرس با نمک اپسوم […]

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *