, , ,

ميزان منيزيوم مورد نياز بدن چقدر است؟

ميزان منيز يوم مورد نياز بدن چقدر است؟

مصرف روزانه تا 700 ميلي‌گرم منيزيوم براي پيشگيري و درمان مشکل آفرين نيست و اين مقدار براي کليه‌هاي سالم زياد نيست و مقدار مازاد آن دفع مي‌شود.
صرفا در موارد اندکي از جمله وجود ناراحتي‌هاي مزمن کليوي، مصرف بيش از اندازه منيزيوم مشکل آفرين خواهد بود و باعث اسهال مي‌شود اما اين وضعيت به محض کاهش مقدار مصرف منيزيوم مجددا از بين مي‌رود.

بعلاوه براي پيشگيري از سکته مغزي، دردهاي ماهيچه اي، عصبانيت و افسردگي مي‌تواند تجويز روزانه مقدار منيزيوم را 200 تا 400 ميلي گرم و احتمالا حتي تا 700 ميلي گرم افزايش داد. براي بهبود جذب منيزيوم در بدن، بهتر است که فرد مقدار تجويز شده را در دو تا سه وعده در طي روز مصرف کند.
تجويز منيز يوم بايست جزو نسخه و درمان مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي باشد و در اين صورت اکثرا مي‌توان مصرف داروهاي ديگر در اين بيماران را کاهش داد.

منيزوم

علت كمبود منيز يوم در بدن :

منيز يوم در عين حال بايد تحت نظر پزشک و در مقدار کافي و زمان طولاني مصرف شود. منيز يوم با تغذيه سالم و معمولي به بدن وارد مي‌شود اما ربايندگان و سارقين منيز يوم در بدن از جمله اسهال و يا بيماري قند (ديابت) نيز به وجود اين ماده معدني در بدن لطمه وارد مي‌کنند.
حتي داروهاي مشخصي از جمله قرص ضد بارداري، قرص‌هاي ادرارآور (ديورتيک) و مسهل‌ها نيز مي‌توانند به ميزان منيزيوم در بدن آسيب برسانند.

مسأله جبران کمبود منيزيوم در بدن بسيار مهم است اما استفاده و مصرف اين ماده معدني به تنهايي، بدن را با برخي مشکلات روبه‌رو مي‌کند. سلول‌ها نمي‌توانند از منيزيوم اضافي وارد شده به بدن استفاده کنند و بخش بزرگي از آن مجددا دفع مي‌شود.

 

يکي از معروفترين متخصصان تغذيه پزشکي از دانشگاه «هوهن هايم» اخيرا در يک کنفرانس تخصصي تاکيد کرد که منيزيوم بهتر است همراه با يک «همتا» موسوم به «اسيد اوروتيک» مصرف شود تا از اين طريق استفاده سلول‌ها از منيزيوم بهبود يابد.
از سوي ديگر از آنجا که اسيد اوروتيک براي متابوليسم انرژي نيز بسيار مهم است، يک فاکتور حفاظتي نيز براي بدن به شمار مي‌رود.

منيز يوم در چه مواد غذای يافت مي شود ؟

منيز يوم به ويژه در مواد غذايي گياهي از جمله گردو، بادام، ارزن و دانه‌هاي خوراکي يافت مي‌شود. در هر 100 گرم مواد غذايي از جمله کاکائو 415، جوانه گندم 308، آرد سويا 235، برنج سبوس دار 201، چاي 184، بادام 170، بادام خاکي 150، فندق 150، لوبيا سفيد 133 ميلي گرم منيزيوم وجود دارد.

منيزيوم در بقولات (انواع لوبيا، عدس، لپه و ماش)، ماهي، پنير و ميوه‌هاي خشک و برخي از آب‌هاي معدني، سبزيجات و کاهو نيز وجود دارد. اما در نقاطي که استفاده کود پتاسيم به منيز يوم در زمين آسيب مي‌رساند، سيزيجات و ميوده‌ها صرفا مقدار کمي منيز يوم دارند. از طرف ديگر بخشي از منيز يوم موجود در مواد غذايي هنگام پختن در آب از بين مي‌رود.

بهترين راه جذب منيزيوم در بدن :

نمک اپسوم با حل‌ شدن در آب، یون‌های سولفات و منیزیم آزاد می‌کند. طرفداران این نمک مدعی‌اند که اجزای آن (منیزیم و سولفات) می‌توانند از طریق پوست جذب بشوند و منیزیم و سولفات موردنیاز بدن را تأمین کنند؛ این مواد در بسیاری از کارکردهای مهم بدن نقش دارند. این امر در حالی است که شواهد محکمی از جذب منیزیم و سولفات از طریق پوست وجود ندارد. بااین‌حال، هنوز رایج‌ترین نحوهٔ مصرف نمک اپسوم، حل‌ کردن آن در آب وان است؛ زیرا به‌راحتی در آب حل می‌شود.
البته نمک اپسوم در برخی لوازم آرایشی ـ بهداشتی نیز وجود دارد و می‌توان آنها را بر روی پوست مالید؛ همچنین می‌توان آن را به‌صورت خوراکی یا از طریق مکمل‌های منیزیم یا ملین‌ها مصرف کرد.

خريد نمك اپسوم سرشار از منيزيوم خالص

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.