درمان درد دیسک کمر با نمك اپسوم

ديسك كمر

درمان درد دیسک کمر : هرچند بسیاری از افراد کره زمین از کمر درد رنج می برند اما بیشتر آد‌م‌ها از شیوه‌ی درمان این درد آگاهی ندارند. بسیاری فقط با خوردن دارو و آرزو برای از بین رفتن درد با این مسئله روبه‌رو می‌شوند. اما، همیشه این کار جواب نمی‌دهد و ادامه دادن به آن می‌تواند بسیار خسته‌کننده و ملال آور باشد. در اینجا چند راه به شما معرفی می‌شود که می‌توانید به صورت طبیعی از کمر درد خلاص شوید و کیفیت زندگی‌تان را افزایش بدهید.

 

 

درمان درد ديسك كمر

کمردرد شایع‌ترین عارضه است که، به طور کلی، در اثر اسپاسم یا رگ به رگ شدن رباط یا عضله در ناحیه‌ی کمری، آرتروز و فشار بر ریشه‌های عصب‌ها به دلیل تنگی کانال نخاعی یا فتق دیسک رخ می‌دهد. سنگ، تومور، عفونت کلیه، آندومتریوز، کیست تخمدان و هماتوم ممکن است گاهی منجر به این ناخوشی شوند. عواملی مانند چاقی، وضعیت بد بدن، استرس، بارداری، پوشیدن کفش پاشنه بلند، بلند کردن چیزهای سنگین، و سیگار کشیدن خطر ابتلا به کمر درد را به حداکثر می‌رسانند. کمردرد ۲ نوع است: (۱) کوتاه مدت یا درد حاد که به مدت چند روز یا چند هفته طول می‌کشد و (۲)درد مزمن که بیش از ۳ هفته طول می‌کشد و همچنین درمان درد دیسک کمر متفاوت می باشد.

درمان درد دیسک کمر با نمك اپسوم

افراد بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی بیش‌تر در معرض ابتلا به این مشکل هستند. کمر درد بعضا با بی‌اختیاری در دفع گاز و مدفوع یا کنترل مثانه، عرق کردن، ضعف، درد شکم، تهوع، تب، و بی‌حسی در ناحیه‌ی مقعد، کشاله‌ی ران، پا و ساق پا همراه است. در بیشتر مواقع درد پشت در عرض چند روز خود به خود حل می‌شود. در برخی موارد، شما می‌توانید درد کمرتان را در خانه درمان کنید. اما اگر درد همچنان به مدت طولانی ادامه داشته باشد باید با یک پزشک مشورت کنید.

 

 

 

درمان درد كمر

درمان درد دیسک کمر چگونه است؟

  • ماساژ دادن:

مریدین‌ها/ نقاط طب سوزنی در چین باستان استفاده می‌شدند، که برای برطرف کردن درد از هر قسمتی از بدن‌تان، از جمله کمر درد می‌توانند بسیار موثر باشند. ماساژ دادن و تحریک این نقاط گردش خون را در سراسر بدن‌تان بهبود می‌بخشد و تنش عضلانی را برطرف می‌کند. احتیاجی به گفتن ندارد که این روش کاملا طبیعی است

گاهی، آدم‌ها فقط به خاطر این که دچار تنش هستند کمردرد را تجربه می‌کنند! در اینجا بعضی از حرکات کششی ارائه می‌شوند که می‌توانید برای رهایی از فشار در قسمت تحتانی کمرتان آنها را در خانه انجام بدهید.

 

 

 

ماساژ كمر

کشش عضلات همسترینگ به صورت تاق باز:

در حالی که به پشت دراز کشیده‌اید، یکی از زانوهای‌تان را خم کنید و یک حوله‌ی لوله شده را دور پنجه پای‌تان بپیچید و دو سر آن را با دو دست‌تان بگیرید. بعد، پای‌تان را تا جایی راست کنید که کف آن رو به سقف اشاره کند. این وضعیت را به مدت ۳-۵ دقیقه حفظ کنید، و بعد آن را روی پای دیگرتان امتحان کنید. به این کار حرکت کششی عضلات همسترینگ به صورت تاق باز می‌گویند و این تمرین در حالی که نه تنها قسمت تحتانی کمرتان، بلکه دیگر قسمت‌های بدن‌تان را هم کش می‌آورد، می‌تواند بسیار مفید باشد.

چرخش دو زانو:

اگر طرفدار آن دسته از حرکات کششی هستید که زحمت و تلاش چندانی نیاز ندارند، این نرمش برای شما بی‌نظیر است. خیلی راحت روی پشت دراز بکشید، و هر دو زانوی تان را به یک سمت بچرخانید؛ شانه‌هایتان باید محکم به زمین چسبیده باشد. این قسمت تحتانی کمر را کش می‌آورد، و حتی ممکن است در صورتی که روز پراسترسی را پشت سر گذاشته باشید به آرامش شما کمک کند. این حالت را به مدت دو دقیقه حفظ کنید و بعد به طرف دیگر بچرخید و حرکت را تکرار کنید.

درمان درد دیسک کمر با نمك اپسوم

در حالی که حرکات کششی راه بی‌نظیری برای رهایی از درد هستند، ورزش کردن می‌تواند یک قدم بیشتر به پیش برود و عضلات پشت‌تان را هم قوی‌تر کند. قوی کردن این عضلات به شما کمک خواهد کرد از ستون فقرات‌تان محافظت کنید و در دراز مدت بتوانید از درد خلاص شوید. به تجهیزات خاصی احتیاج نیست و چند مثال ذکر شده را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید.

 

 

بهترين روش درمان درد

کرانچ نیمه:

کرانچ نیمه راهی بی‌نظیر برای تقویت عضلات پشت و شکم است. در حالی که روی کف اتاق دراز کشیده‌اید، زانوی‌تان را خم کنید و دستان‌تان را پشت سرتان قرار دهید. شانه‌های تان را از زمین جدا کنید، این وضعیت را حفظ کنید، و بعد به آرامی به عقب برشد؛ تنفس را فراموش نکنید. ۸-۱۲ بار این حرکت را تکرار کنید و برای حصول بهترین نتایج مطمئن شوید که به درستی آن را اجرا می‌کنید. همچنین، از دراز و نشست رفتن پرهیز کنید. بعضی از آدم‌ها این حرکت را به غلط انجام می‌دهند و از عضلات کفل‌شان استفاده می‌کنند. این حرکت فشار زیادی روی دیسک ستون فقرات‌تان می‌گذارد، که دقیقا نقطه‌ی مقابل کاری است که شما می‌خواهید انجام بدهید.

 

پشت به دیوار نشستن:

ورزش خانگی راحت دیگر که می‌توانید امتحان کنید پشت به دیوار نشستن است. به فاصله‌ی حدود ۳۰ سانتی متر از دیوار بایستید، بعد به عقب متمایل شوید تا جایی که پشتتان صاف به دیوار بچسبد. به آرامی خودتان را به پایین سر بدهید، در حالی که پشت‌تان به دیوار تکیه دارد، تا جایی که زانوی‌تان به آرامی خم شود. این وضعیت را به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر حفظ کنید، و آن را ۸-۱۲ بار تکرار کنید. هرچه بیشتر این حرکات ورزشی را انجام بدهید، پشت‌تان قوی‌تر خواهد شد.

درمان درد دیسک کمر با نمك اپسوم

روش دیگر برای خلاص شدن از دست کمر درد در بلند مدت این است که بعضی از جنبه‌های سبک زندگی‌تان را تغییر بدهید. یک راه آسان برای انجام این کار آن است که وضعیت نشستن و ایستادن خود را تصحیح کنید. به طور متوسط، امریکایی‌ها حدود ۱۳ ساعت در روز می‌نشینند، بنابراین چرا آن ۱۳ ساعت را برای رهایی از درد استفاده نکنیم؟ بهبود وضعیت بدنی‌تان ممکن است از آنچه فکرش را می‌کنید آسان تر باشد.

 

درمان درد كمر

 

 

درمان درد دیسک کمر با استفاده از نمك اپسوم :

پدهای گرم‌کننده یا پک‌های گرمایی را به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه روی کمرتان قرار بدهید. شما همچنین می‌توانید در یک وان آب داغ غوطه‌ور شوید یا یک دوش آب گرم بگیرید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، نمک اپسوم به وان آب گرم اضافه کنید. این نمک جریان خون را به سمت منطقه‌ی آسیب‌دیده تحریک می‌کند و تکانه‌های عصبی را کم می‌کند و در نتیجه باعث کاهش درد می‌شود.

نمك اپسوم

توجه داشته باشید که اگر باردار هستید، از حمام آب گرم به مدت طولانی پرهیز کنید. اگر درجه حرارت بدن شما برای مدت زمان طولانی بالاتر از ۱۰۰ درجه‌ی فارنهایت باقی بماند، ممکن است به سقط جنین یا نقش در هنگام تولد منجر شود. بنابراین، شما باید با یک دکتر قبل از استفاده از این درمان مشورت کنید.

خريد نمك اپسوم با خاصيت درمانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *